Firma Bayer zaprezentowała wyniki badań "Barometr Edukacyjny Bayer" przeprowadzonych w czerwcu br. wśród internautów pod hasłem "Młodzi Polacy o znaczeniu nauki i innowacyjności". 77% młodych Polaków wyraźnie dostrzega, że innowacje przyczyniają się do poprawy jakości codziennego życia. Respondenci skupili się na wymiarze indywidualnym nauki, w pierwszej kolejności wymieniając medycynę: daje dostęp do nowoczesnych leków i terapii (63%), a jej rozwój zapewnia przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym i radzenie sobie z problemem starzenia społeczeństwa (52%).
Pytani o dziedziny o największym znaczeniu dla jakości życia młodzi wymieniają nauki medyczne i przyrodnicze oraz techniczne. W ich opinii najważniejsze obecnie są postępy w medycynie, elektronice i informatyce, ale przyszłość należy do genetyki, biotechnologii oraz automatyki i robotyki.
- Nauka towarzyszy nam na każdym kroku - młodzi wykorzystują jej ogromne możliwości, aby lepiej żyć – mówi Christophe Dumont, Prezes Bayer Sp. z o.o. - Od 150 lat Bayer przenosi innowacje naukowe do życia codziennego – w myśl motto ‘Science For A Better Life’. Od stworzenia pierwszego na świecie glukometru, poprzez wyhodowanie mrozoodpornych nasion, po samolot napędzany energią słoneczną – to tylko niektóre przykłady naszych innowacji.
Do działań innowacyjnych w obszarze zdrowia należą np.: cząsteczki celowane – Bayer prowadzi badania nad specjalnymi przeciwciałami i cząsteczkami pomagającymi we wcześniejszym wykrywaniu nowotworów oraz zapobieganie zakrzepicy – choroby krążeniowe to jeden z największych problemów społecznych w Polsce; Bayer opracował doustny środek, który może zapobiegać udarom u pacjentów z migotaniem przedsionków.
Środki na prowadzenie badań, w połączeniu ze współpracą ośrodków akademickich z przedsiębiorstwami, to przepis na wzrost innowacyjności. Według respondentów badania naukowe finansowo powinno wspierać państwo (35,5%), organizacje międzynarodowe (27%) oraz firmy (18%). Jednak do wzrostu innowacyjności przyczyniają się również: wysoka jakość edukacji oraz stwarzane możliwości pracy naukowcom. Ankietowani oceniają zarazem, że środki na badania powinny być lepiej wykorzystywane.
- W świetle wyników badań szczególnej wagi nabiera popularyzacja nauki już od najmłodszych lat. W Polsce temu celowi służy salon BayLab i warsztaty edukacyjne, w których wzięło udział już 600 dzieci – dodaje Dumont. BayLab to nowe miejsce promocji nauki, które zgodnie z mottem firmy – „Science For A Better Life”ma za zadanie prowadzenie warsztatów laboratoryjnych, gdzie pod okiem specjalistów dzieci przeprowadzają szereg doświadczeń, korzystając z profesjonalnego sprzętu laboratoryjnego oraz z nowoczesnego wyposażenia salonu.
Badanie „Barometr Edukacyjny Bayer” zostało przeprowadzone w czerwcu 2013 r. w skali ogólnopolskiej wśród 600 osób w wieku 20-35 lat przez Millward Brown na zlecenie Bayer Sp. z o.o. Wyniki badań na www.bayer.com.pl
Na skróty
Copyright © Medyk sp. z o.o